Izkoristi popust dobrodošlice. Vpiši kodo WELCOME in svoje naročilo znižaj za 10%. 😎

Kategorije

Za zmanjškarje

Predlogi iskanja

Seznam izdelkov, ki smo jim znižali cene in zakaj?

  • Čas branja Čas branja: 9 minut
seznam izdelkov ki smo jim znizali cene in zakaj
V Rifuzlu nimamo popustov, a če dobimo nižjo nabavno ceno, pocenimo izdelke. V tem članku najdeš 42 izdelkov, ki smo jim znižali cene.

Nek novinar je o Rifuzlu pred kratkim zapisal:

[V Rifuzlu] cene ne rastejo, ampak padajo. Nimajo popustov, a če dobijo nižjo nabavno ceno, tudi sami spustijo svoje cene. Gre za povsem drugačno filozofijo, kot jo ima večina trgovcev. To se navsezadnje pozna tako pri samih obiskovalcih, kot tudi vzdušju v trgovini.

Igor D. Đurović, revija In Store

S tem člankom dokazujem, da to niso zgolj lepe besede za novinarje, ampak da v Rifuzlu sledimo našim vrednotam in s tem omogočamo naravi prijaznejše nakupovanje širšemu krogu ljudi.

O cenah in zakaj so takšne, kot so, sem že pisal.

Filozofija, kateri sledimo v Rifuzlu je zelo preprosta. Okoli tretjino cene izdelka, ki ga kupiš pri nas, predstavljajo lastni, fiksni stroški (ostalo gre dobavitelju). Primer teh stroškov so: najemnina za prostor, plače za zaposlene, zunanje storitve (npr. računovodstvo), digitalne storitve, marketing, potrošni material, bančni stroški, investicije v opremo in še mnogo, mnogo drugih. Na koncu se nabere.

Finančni cilj Rifuzla ni čim večji dobiček, ampak lovimo pozitivno nulo. To pomeni, da ko poravnamo vse obveznosti (plačamo dobaviteljem za izdelke, zaposlenim plače, državi DDV in prispevke itd.), se mora ravno iziti. Če nam ostane preveč, smo si v štartu vzeli preveč.

S takšno filozofijo poslovanja ti Rifuzl lahko vedno nudi najugodnejše cene, ki so še na dolgi rok vzdržne. Splošna taktika trgovin je, da postavijo maksimalno ceno, katero so stranke še pripravljene plačati in potem “lovijo” kupce s popusti in akcijami. Jaz imam do takšnega pristopa moralne zadržke, pa še zelo komplicirano je in zahteva veliko mentalnega napora. Zato ostajamo pri enostavni formuli povprečne marže 30–35 %, ki je pravična do vseh.

Moja krovna vloga pri Rifuzlu (in hkrati moj največji užitek ?) je tudi, da optimiziram delovanje, kjer se le da. Želim, da Rifuzl posluje čim bolj efektivno in brez nepotrebnih stroškov.

Primer takšne optimizacije je avtomatizacija in digitalizacija papirne birokracije in plačevanje vseh obveznosti. Ker poslujemo že z blizu 100 dobavitelji, v povprečju vsak dan dobimo 10-20 dokumentov, večinoma računov in dobavnic. Če bi vse te račune nekdo prejemal, razvrščal, vnašal, plačeval in arhiviral ročno, bi to pomenilo, da bi zgolj za ta del poslovanja (ki ne prinaša dodane vrednosti, pač pa je nujno zlo) imeli zaposleno eno osebo za polni delovni čas. To pomeni eno dodatno plačo, višje tekoče stroške in posledično bi morali dvigniti cene v trgovini, da bi še lahko normalno obratovali.

A na srečo sem ta del avtomatiziral do te mere, da mi vsa birokracija in plačevanje vzame cca 1 uro tedensko. Še več, ker se računalniki pri svojem delu ne motijo (za razliko od ljudi), pri papirologiji praktično ne prihaja do napak in s tem še dodatno prihranimo na daljši časovni skali.

O sodelovanju z dobavitelji

Kot sva z Manco nedavno povedala v intervjuju, vidiva trgovino le kot povezovalni člen med pridelovalci in kupci. Naš uspeh je zato definiran s tem, kako dobre odnose negujemo z obojimi! Navzven najbolj viden del je, da se trudimo biti čim prijetnejša trgovina - to dosežemo predvsem z našimi zaposlenimi, pa tudi z ambientom trgovine, kako komuniciramo, itd...

Navzven manj viden del je, da gre veliko energije tudi v negovanje dobrih odnosov z dobavitelji. Brez njih bi bile Rifuzlove police prazne. Verjamem, da če smo Rifuzlarji pošteni in dobri do dobaviteljev, bodo tudi dobavitelji pošteni in dobri do nas.

Spodnji mail (za vsakega dobavitelja seveda malo prilagojen) sem poslal našim dobaviteljem v marcu in aprilu:

Hej, [ime dobavitelja]!

Z nekajmesečno zamudo delam statistiko poslovanja v 2020 z vsemi Rifuzlovimi dobavitelji in sem se odločil, da jo delim s tabo:

[statistika, kolikokrat so nam dostavili izdelke, koliko smeti zaradi tega ni nastalo in koliko računov in v kakšnem znesku smo plačali]

Od začetka sodelovanja je zdaj že skoraj 2 leti in tudi količine, ki jih naročamo, so se od takrat precej povečale. Z Manco nikoli nisva pritiskala na naše dobavitelje glede nabavnih cen. Ko sva odpirala Rifuzl, sva želela, da bo Rifuzl takšna trgovina, kjer bo dobaviteljem z veseljem delati z nami, ker bodo pravično plačani in bo denar vedno na njihovem TRRju do dneva zapadlosti. 

Dobra plačilna disciplina do dobaviteljev se nama zdi samoumevna in se pri tej vrlini res trudimo, da so vse obveznosti do dobaviteljev poravnane v roku. V to je šlo ogromno planiranja, veliko energije in avtomatizacije, pa še to kdaj ni bilo dovolj, ampak sva se že kako drugače z Manco potrudila (na svoje osebne stroške), da smo vse pravočasno plačali.

Slišim pa, da ni pri vseh tako in da je v Sloveniji še vedno redkost, da so dolgovi pravočasno poravnani. Upam, da to opaziš in ceniš pri našem sodelovanju.

Ker verjamem v iskrene (poslovne) odnose, bom še direktno vprašal: prosim premisli, če nam zaradi dobrega sodelovanja in večjih količin lahko ponudiš boljše nabavne cene izdelkov, ki jih kupujemo pri tebi? 

Ni treba takoj odgovoriti, lahko si vzameš kakšen teden časa za razmislek in preračun, pričakujem pa odgovor, ne glede na to, kakšen bo.

Če ne moreš, bova z Manco razumela in ni problema - zaradi tega naše sodelovanje ne bo nič slabše.

Če pa lahko, pa povem, da z boljšimi nabavnimi cenami ne bomo polnili lastnih žepov. Boljše nabavne cene nam omogočijo, da lahko tudi mi v trgovini znižamo cene in smo tako korak bližje cilju, da okolju prijazno nakupovanje naredimo dostopnejše vsakomur. Hvala že vnaprej, če boš k temu prispevala tudi ti.

Vesel bom tvoje povratne informacije, kako naše sodelovanje dojemaš ti in sprejmem tudi vse kritike - ker le tako se lahko izboljšamo! :)

LP, Primož

p.s.: prav tako bom razumel, če bo treba kdaj v prihodnosti cene zvišati, zaradi višjih stroškov ali surovin. Navsezadnje, dober odnos gre v obe smeri! :)

Od večine sem prejel zelo pozitivne odgovore, nekateri pa so lahko odobrili tudi nižje nabavne cene. Ker smo zvesti naši filozofiji fiksne marže, smo za vse izdelke, kjer smo dobili boljše nabavne pogoje, to prenesli naprej in tudi v trgovini znižali cene.

Dobavitelji, ki so omogočili dostopnejše cene v Rifuzlu:

Seznam izdelkov z novimi, nižjimi cenami

Nakupovanje z manj embalaže je vedno bolj dostopno

Včasih se mi zdi, da se Rifuzl iz tedna v teden nikamor ne premakne. A ko pogledam nazaj, smo v zgolj dveh letih prehodili že kar dolgo pot in si pri tem malo utrdili podplate (nekateri tudi dobesedno ?).

Ta pot se začenja poznati tudi pri naših dobaviteljih, saj z njimi pletemo vedno trdnejše vezi. Vesel sem, da so tudi dobavitelji to prepoznali na svoji strani. Posledica vsega tega so na koncu konkretne spremembe, s katerimi delamo “zero waste” trgovino dostopnejšo širšemu krogu ljudi.

Kot vedno, pa gre največja zahvala tebi. Hvala, da nam zaupaš, nas podpiraš na tej poti in nas priporočiš naprej še komu! ? ?
Rifuzl je trgovina brez plastične embalaže, kjer s svojo embalažo nakupuješ lokalna, zdrava ekološka živila in zero waste pripomočke. Kupuj brez embalaže!

Si že odkril Rifuzlov YouTube kanal?

Želim brezplačen vodič za čiščenje!

Želim brezplačen vodič za čiščenje!

Vpiši svoj elektronski naslov, mi pa ti na tvoj naslov pošljemo brezplačen hiter vodič za čiščenje s sodo bikarbono in citronsko kislino.
Novice
Recepti
Aktualno
Novice
Recepti
Aktualno