Kokice včasih ponagajajo in nočejo lepo pokati. Če si jih kupil v Rifuzlu in si imel z njimi težave, nam lahko ekološko koruzo pokovko vrneš.
Povzetek naslednje objave v enem stavku je: če nisi zadovoljen/-na s kokicami, ki si jih kupil/-a v Rifuzlu, jih prinesi nazaj in ti jih zamenjamo (ko pridejo nove, predvidoma 27. marca) ali vrnemo kupnino. Če prineseš račun, vrnemo originalno kupljeno količino, sicer pa toliko, kolikor nam jih prineseš nazaj. Napisano velja do 10. aprila 2019.
Stvar je seveda večplastna in če te zanima kje je srž problema, to zgodbo o kokicah z veseljem delim s tabo, saj odstre zakulisje delovanja Rifuzla. Takole gre.
Decembra smo prvo naročilo ekoloških kokic kar hitro prodali. Nič čudnega, tudi najin čisto prvi nakup v trgovini brez embalaže Ohne v Munchenu pred 2 leti so bile ravno kokice. Ker želimo podpirati lokalno gospodarstvo, skrajšati transportne verige (in s tem ogljični odtis), nas je pri tistih zmotilo, da so bile iz Argentine - prepotovati so morale pol sveta, da ste si jih lahko iz dozirnika natresli. Stranke ste jih sicer zelo pohvalile in tudi midva z Manco sva si jih nekajkrat pripravila, prav super so pokale (dobra prijatelja sta nama napisala, da ko so začele pokat, je bilo v kuhinji "ku na fronti ?").
A jaz se spomnim, da smo imeli pri nas doma včasih posajeno koruzo za kokice, tako da sva z Manco šla v akcijo in poskusila najti lokalne, slovenske, prav tako ekološke. In sva jih tudi našla, tokrat od slovenskega pridelovalca (recimo mu Lojze). Ker sva pred kakšnim letom od Lojzeta že kupile kokice na skupnostnem naročanju, a nama takrat niso dobro pokale, sva najprej prosila za vzorec, da jih potestirava, preden jih ponudimo v Rifuzlu. In tokrat so vse prav lepo popokale, bile so lepe bele, okusne, zdrave, lokalne - oh in sploh! Super, v dozirnik z njimi! :)
Ampak po kakšnem tednu, dveh, nam dve stranki pišeta, da kokice, ki so jih kupili pri nas, ne pokajo. Spet sva z Manco šla v akcijo, potestirala takratno dostavo in res niso tako lepo popokale, kot prvo rundo. Ampak smo imeli še eno neodprto vrečo, smo potestirali in tiste so bile OK. Strankam, ki so se pritožile, smo kokice zamenjali za nove.
Tista vreča je potem bila OK, ta teden pa smo spet odprli novo in sva preventivno vzela za test nov vzorec kokic. In glej ga zlomka, te pa zopet ne pokajo! Kaj zdaj?
Želimo, da si izjemno zadovoljen/-na z nakupi, ki jih opraviš v Rifuzlu (od tega je odvisno, če se boš še kdaj vrnil/-a in od tega, če bo trajnostno nakupovanje brez embalaže uspelo - kar je naš cilj). Zato smo se odločili, da:
- spet naročimo kokice pri prvem dobavitelju, vsaj dokler ne najdemo primerljivo lokalno ponudbo in
- vsem, ki ste v zadnjem mesecu kupili kokice v RIfuzlu in z nakupom niste zadovoljni, nam jih lahko vrnete in bomo vrnili kupnino za vrnjeno količino oz. jih zamenjali z enako količino novih, ko jih dobimo (predvidoma naslednjo sredo, 27. marca).
Vse skupaj je zamanj, če se nismo iz tega nekaj naučili oz. ne naredimo nekaj v smeri, da bo takšnih pripetljajev kar se da malo, saj so trn v peti vsem - tebi kot stranki, nam, ker ne želimo slabe volje in dobaviteljem, ker jim reklamiramo blago.
Kaj smo se naučili in posledično naredili?
Da do podobnih zapletov ne bo več prihajalo, smo pripravili poseben obrazec, na katerem nam lahko podaš povratno informacijo za opravljen nakup. Povezava je na voljo na tej strani, dodali pa smo jo tudi v nogo računa. S tem želimo hitreje dobiti povratne informacije, da čim prej izvemo, če kdaj s čim nisi zadovoljen/-na.
Za konec še to: po nekaj mesecih od odprtja opažamo, da je z lokalnimi dobavitelji glede določenih zadev težje sodelovati. Veliko lažje bi nam bilo naročati konvencialno hrano pri večjem uvozniku, ki do nas v plastični, nepovratni embalaži prepotuje pol sveta, a pride pravočasno in večinoma takšna, kot smo dogovorjeni. S kmetom se je sicer možno dogovoriti, da naj nam ne pakira v plastične vreče, pač pa v papirnate žaklje, moramo pa potem ta žakelj hraniti nekje v našem majhnem skladišču, da ga lahko naslednjič kmetu vrnemo. Ne moremo se vedno nanj zanesti, kdaj nam bo robo dostavil in da ta roba ne bo vedno perfektna in ista na pogled, kot smo dandanes to vsi navajeni iz trgovinskih polic. Da je nabavna cena dražja, imamo mi zato nižje marže, da lahko ponudimo izdelke po še dostopnih cenah. Da le trije delamo kot norci, še vse vikende (ura je 00:31 v noči iz sobote na nedeljo, ko pišem tale stavek), da Rifuzl normalno funkcionira. Ampak to ne pišem, da bi jamral. Je zgolj transparentna, druga, manj vidna plat Rifuzla.
Ampak ko sva se z Manco podala v odprtje trgovine, s katero želiva spreminjati svet na boljše, pomagati planetu, sva vedela, da ne bo lahko. Zato vztrajamo pri težji, precej manj profitabilni poti, z večjimi ovirami na poti, a z jasnim bistvom in načeli, od katerih ne odstopamo. In korak po korak rešujemo vsakodnevne težave, hkrati pa še izboljšujemo ponudbo v trgovino in vam vračamo kokice. :) Ker pri zaupanju se vse začne in konča in pokazali bomo, da se s pozitivnim delom in naravnanostjo da.
Nismo perfektni in se tega zavedamo. Vsak dan pa imamo manj napak in hvala ti, da nam s feedbackom pri tem pomagaš. Hvala ti, ker to razumeš, verjameš v Rifuzl in nas z nakupom tudi podpreš! Obljubimo ti, da tega zaupanja ne bomo izneverili in da bomo vedno delali skladno s tem, kot menimo, da je prav. ?
Napisal: Primož Cigler
*dobaviteljev nisem imenoval, ker bi to zgolj odvračalo pozornost od bistva te zgodbe.
**vemo, da je pomembno, da so kokice skladiščene na suhem in to tudi upoštevamo.